Last post schooljaar 2017_2018

Elk kind, elk individu heeft zijn eigen unieke talenten. Alleen hebben we soms niet altijd de juiste stimulerende context, waardoor dit talent niet in actie kan komen. Het is dan ook onze taak om deze context te creëren en dat is net één van de uitdagendste aspecten van onderwijs.
Door het project ‘Sprookjesmobiel’ geloven we nog meer in de kracht van een projectmatige aanpak. Wat ons achteraf bekeken vooral bijblijft, is de goesting, het engagement, de passie die gaandeweg gegroeid is bij de leerlingen, waardoor ze een schitterend parcours afgelegd hebben. Daarnaast zullen we leerlingen blijven stimuleren in het verruimen en versterken van hun netwerk. De meisjes zijn doorheen hun proces in contact gekomen met zoveel verschillende mensen, van kinderbegeleid(st)ers tot ouders, van politici tot kunstenaars, van welzijnswerkers tot muzikanten, ...

Deze contacten en samenwerkingen zijn zo waardevol, geven net die extra boost en versterken mee die stimulerende context waar we eerder over spraken.
Vandaar dat we zeker doorgaan met dit project, meer nog we hebben de ambitie en de motivatie om hier breder aan te werken dan enkel op klasniveau, net omdat we de effecten hebben kunnen zien bij de leerlingen kinderzorg. We zijn ervan overtuigd dat we samen dit vuurtje kunnen doorgeven aan andere leerlingen en collega’s.


Graag naar school komen of graag komen werken, maakt dat de inzet vanzelf komt, zonder dat het als een verplichting aangevoeld wordt. Het vinden van het juiste project kan hiertoe de externe prikkel zijn die het intrinsieke vuurtje aansteekt. We zijn hiertoe concrete plannen aan het smeden voor het komende schooljaar (weliswaar op een zomers tempo 😎😉)..
In ieder geval ... stay tuned op onze pagina Sprookjesmobiel ... wordt zeker vervolgd! Wij hebben alleszins nu nog geen zin in ‘En ze leefden nog lang en gelukkig...’ 

Team sprookjesmobiel

36423489_344758712719677_574589606851248128_n.jpg